fredag 24 april 2015

Välkommen tillbaka, 70-tal!

Läste just i dagens blad att 70-talets mode är hot. Har nog läst det tidigare utan att se något av det men nu verkar det vara sant. Vad jag har längtat! Och jag tror inte det är nostalgi typ ge mej ungdomen åter det handlar om. Utan att 70-talets mode är min stil.
Vad jag har längtat efter de utsvängda jeansen. De som på ett snyggt sätt går ner över skorna. Helst då mina favoriter med snedficka. Och vad jag har längtat efter de låna mjuka följsamma generösa klänningarna i mjukt blommiga tyger. Att använda med platta sandaler, storbrättad hatt och stora solbrillor. Långa kjolar, gubbskjortor i skön bomull. Stora tröjor. Landstigningsrockar.  Färger! Hippiestil! Litet eko-stuk. Flower power.
Det är vad jag hade på 70-talet och det jag hoppas få se igen denna vår. Och bli ägare till.
Och sen - om 70-talsideologin - ståpåbarrikadernaochförbättravärldentillsammans - också kommer tillbaka - då tjuter jag högt av glädje.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar