måndag 20 april 2015

Materialist?

Måste bara filosofera över mej själv. Kände mej litet nere. Lättpåverkad av känslostämningar. Trött efter kort natt som följde på lång valjobbdag.
Men efter att ha klätt på mej spenderbyxorna ett tag känner jag mej mycket bättre. Jag skaffade mej alltså saker för pengar och det gjorde att jag kände mej glad. Är jag materialist?
Nu går jag faktiskt inte med håven. Utan funderar seriöst. Finns det en dellycka i att få saker?
De saker det handlar om är min hudkräm och mitt lyxiga skumbad som jag beställde på "postorder", dvs via nätet. Och min dimissionsklänning som plötsligt dök upp, efter allt sökande och alla arrangemang jag redan hade. Saker som jag behöver - men hur kan de påverka min sinnesstämning så? Som sagt - är jag materialist eller är det bara kvinnan, samlaren som reagerar?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar