söndag 12 april 2015

Drar igång

Ibland när jag tänker på att dra igång torparbetet på våren blir jag matt. Och fundersam. Det är ju så slitsamt. Och hur ska man få tid - tiden fylls ju till 100 % på vintern fast man inte sätter någon tid på torparbete.
Men det behövs bara en bra startdag som denna för att jag ska tänka i andra banor. Värmen, dofterna, det nya som pickar upp i rabatterna, fågelsången, röken från egen brasa. Det är energigivande. Och jag skuttar glatt mellan verksamheterna och njuter. Idag en liten miss eftersom dörren till kantoret inte gick att öppna. Utvidgat sej i fukten. Men det finns ju så mycket annat att göra. Rensa rabatter, klippa ner gammalt, ta ut det som ställdes under tak i höstas. I och för sej saker som man borde vara två för. Men det är nu bara att gilla läget.
Nu är jag alltså på G och ser fram emot att fara på nytt.Med en låneräfsa från stan tills dörren går att öppna. Och tid fås nog för sånt man gillar.
Som grädde på moset fick jag idag besök av Missankatten. Som var kelsjuk som bara den. Njöt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar