måndag 29 april 2013

Korsord och Sudoku - terapi

Börjar märka att den lilla träkista där jag samlar mina Sudoku (urklippta ur allehanda tidningar) börjar svämma över. I fjol höll den på att tömmas - åtminstone på de där jag tyckte bäst om. Det var så att jag använde mej av Sudoku för att tränga ut alla andra tankar. Tex när jag var hemma hos mej i väntan på att få fara till B. När han hade vilat färdigt/det var dags enligt våra rutiner. Och det där gjorde jag så till den milda grad att jag inte klarar av att lösa Sudoku nu. Påminner för mycket om den tiden... Så nu samlar jag bara - i hopp om att det ska finnas plats för dem i mitt liv nån gång på nytt. Korsord löste jag när jag levde i spänning i början av B:s sjukdomperiod - då under hjärtoperationen - under undersökningarna. Igen så till den milda grad att jag inte löste korsord på slutet. Annat än hemma hos B då vi kunde diskutera lösningarna.
Och nu löser jag egentligen inte korsord heller - troligen mest för att det nu är Wordfeud som gäller - säkert till en del som "Therapy light" men också för att det är så oliidligt spännande. Och hängmappen med korsord blir tjockare. Det enda jag aktivt löser i korsordsväg nu är Vasabladets kryss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar