måndag 22 april 2013

Jag - och radiomusik!

Blev uppringd av en dam från Yle (?) som skyndade sej att berätta att hon inte sysslade med telefonintervjuande och undrade om jag hade två minuter tid. Hade jag väl... Lyssnar jag mycket på radio? Nej. Använder jag radion ofta? Jo - varje dag nån stund. Och sen ärendet - man undersöker folks musiksmak och det jag skulle göra var att sitta och betygsätta musik. Tydligen nånstans eftersom "det" skulle hållas i Vasa på torsdag (minns inte vilken - om det var nu eller en vecka senare). Och det hela skulle ta en och en halv timme! Jag - som stressas av det mesta i musikväg på radion. Men just därför skulle jag nog ha ställt upp. Men är tyvärr upptagen oberoende av vilken torsdag det är. Med kören - och fantastiskt vacker musik! 30 e skulle jag ha fått för besväret. Att sånt som avslutning på en lång jobbdag.


2 kommentarer:

  1. Undrar hur du kan bli stressad av radiomusik? Jag brukar oftast bli på gott humör :) . Jag stressas av radiobabbel.

    SvaraRadera
  2. Jag är väldigt musikkänslig - det jag tycker om går in i mej ända till hjärtat och det jag inte tycker om - som jag nog tyvärr upplever mycket av på radion - ger mej hjärtklappning och gåshud. Och förstås - däremellan kommer babblet!

    SvaraRadera