tisdag 30 april 2013

Härliga ungdomar

Var idag på friluftsdag med de studerande som fanns kvar i skolan. Dvs tvåorna är i Polen på studieresa och treorna har som bekant slutat. Friluftsdag i världnaturarvet. I Björköby var vi kulturella och var på två museibesök och i kyrkan. Och sen ute i naturen - Saltkaret och en liten promenad till en bäck där fiskar sprattlade fram till (och tydligen från) lekplatsen. Underbar dag och det som slog mej än en gång är hur rikt det är att få jobba med ungdomar. Nu känner jag inte ettorna så bra pga mitt deltidsjobbande så det var extra givande att få träffa dem en sån här dag. Artiga, tysta när nån berättade, tog av sej mössan när vi gick in i kyrkan. Och så levnadsglada och spralliga. Killarna blev som femåringar när vi kom till bäcken med lekande fisk! Kunde inte låta bli att fånga fiskarna trots att händerna blev både röda och lila i det kalla vattnet. Nästan så det var svårt att få dem från bäcken där naturens under utspelade sej. Mycket glad att jag får vara med i så fina sammanhang med ungdomar! Ett minus var att min kameras inbyggda minneskort blev fullt just när jag skulle fotografera en gosse med en smarrig sprattlande fisk i handen (en fisk som sen försiktigt lades tillbaka i vattnet). Hoppas på bilder från nåns telefon.

Vid museet i Björkby

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar