söndag 28 april 2013

Klara vappen

B brukade ibland ersätta hälsningen Glada vappen! med Klara vappen! och i år har jag en känsla att hans skämthälsning kan behövas på riktigt. Känns som om det inte skulle gå med en klackspark att säja vapp - vaddå? Inte för att vi har brukat fira på nåt storståtligt sätt. Vi hade vårt lilla mys som blev så viktigt. Och det ville vi ha i fjol också. Och det är nog tanken på det som är det jobbiga. Vi ville ha vår Vårdbergssession med knackorv och potatissallad. Vi ville ha vår balkongsits på första maj (ingen Sångargillesång förstås) . Med skumpa och chips och Jansson efteråt. I små mängder. Och jag minns att det var mysigt. Men det skedde ju i skuggan av det ofattbara vi var inne i och det är hjärtskärande att se bilderna jag tog.
I år ska jag väl göra allt för att det inte ska bli som förr. Gott ska jag äta - det vet jag. Och kanske det skulle sitta med litet knätofs! Vet att det finns program att delta i om man vill - men det är ju det det handlar om nu - att vilja... Men nog blir det så att jag klarar vappen - också.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar