söndag 28 april 2013

Bara hälften kvar

 Kom att tänka på det idag när jag konstaterade att jag har en söndag utan förpliktelser och program. Hur mycket av det "riktiga" söndagsprogrammet som är borta i och med att B inte finns. Normala söndagar med honom gick enligt en modell som vi prövat under många år och funnit vara god. Och nu talar jag inte om sommarsöndagar med villaliv och aktiviteter. Så här gick det - förmiddag i lugn och ro - film - jag skoljobb och annan veckoplanering. Sedan en långpromenad . I princip varannan vecka i närmiljön och varannan vecka i Sundom. Sen hem - endorfinfyllda av promenad, frisk luft och gemenskap. Jag ställde till söndagsmiddag och den avnjöt vi länge och väl. Jag diskade (var och en skötte allt hemma hos sej ) - söndagsvila. Ännu en liten stadspromenad - tidigare medan våra goda vänner levde - ett kvällsbesök. Oj, vad vi tyckte det där var bra. Och av det är nu inte mycket kvar. Filmen, jobbet och planeringan - jovisst. Promenaden - men den är halv både till mål och innehåll (låter som en läroplan det här). Kan inte gå de rutter vi har gått (speciellt inte Sundom). O inga intressanta diskussioner för jag med mej själv heller fast jag har börjat tala fr mej själv. Maten är god men sällskapet. Tänker inte berätta var jag äter...
Nåja - det låter litet ömkligt det här men den del av söndagsprogrammet som är kvar är tillräckligt bra.


1 kommentar:

  1. Njut dock till fullo av våren o det som livet ger!�� Kri

    SvaraRadera