söndag 15 oktober 2017

Saknar snuttstädandet

Då jag jobbade och hade kläm på dagens tider på ett annat sätt än nu lyckades jag med något väldigt bra. Programmerade in typ 20 minuters snuttstädning varje morgon. Mellan gröten och kaffetillnyheterna. Oj vad det var bra. Tog nån låda då och nån hyllmeter då. Systematiskt framåt genom lägenheten. Hade koll på ägodelarna och ibland städade jag tom bort nånting.
Nu som pensionär finns inga såna här tider. Det liksom flyter mera. Saknar snuttarna.
Tror inte jag får dem tillbaka men en annan sak ska jag testa.
Gör nåt extra för hemmet varje dag. Kan vara att tvätta ett fönster. Kan vara att sanera en garderob. Kan vara att få ett halvfärdigt handarbete klart. Känns så Fengshuigt att få nåt i ordning. Sånt som leder till att saker försvinner från hemmet bör prioriteras.
Idag har jag gjort flera projekt för hemmet. Fixat tallris till balkongen. Sytt om min snabbköpsparka. Bytte konstkinnet mot ett äkta från en gammal jacka (förlåt) och parkan steg i graderna.
Kanske jag ännu skulle tömma nån bokhylldel för att få in nya fina plastlådor (godislådor från Halpahalli) som ska innehålla en del dockskåpspysselmaterial. Finns projekt huru mycket som helst i ett hem. Räcker åtminstone till ett projekt varje dag resten av mitt liv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar