tisdag 28 juli 2015

Födelsedags


Sitter med ett fånigt leende på läpparna har jag på känn. Har just för n-te gången idag gått igenom grattishälsningar på Fb. Leendet sitter kvar efter alla möten med mina vänner. Hoppas jag har sett er alla. Hälsningarna var enormt många. Kan inte ens hålla reda på hur många. De kom i min privata profil. min jobbprofil, chatt, telefonsamtal, Skype, mail. Helt otroligt att man kan få sådan uppmärksamhet! Överväldigad! Och bakom det fåniga leendet finns en rörd Sippan.
Rörd över hälsningar och också annars rörd över vad dagen har bjudit på. Tack K för att du har vallat mej från början till slut. Lunch på Strampen, födelsedagskaffe på torpet och en mysig stund på Bock´s Corner (som är värt en egen mässa och dito blogginlägg). Vi vandrade både till och från och kom hem med ett stort fång sötväppling som plockades på vägen. Den underbara doften blandar sej med doften från en bukett luktärter.
Helt perfekt dag - från början till slut. Och vädermässigt en av sommarens finaste dagar. Varmt men friskt. Ska försöka slå mej till ro efter dagen - den minnesvärda.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar