torsdag 16 juli 2015

Evighetsjobb

Jag tror på fullt allvar att jag varje dag skulle kunna syssla med att städa och sanera mina små utrymmen. Det tar bara aldrig slut. Och det ena ger det andra. Idag började jag i källarskrubben. Det enda som kommer att försvinna är en kappa. En viss besvikelse men så var det bara. Borde ha varit många fler. Nån som behöver resttapeter?
Men i skrubben hittade jag rester av mitt köksgolv så fortsättningen blev en sanering av sopskåpet. Köksgolvsbitar inpassades på ett mera ändamålsenligt sätt än tidigare - utrensning och putsning. Och vips var det feng shui i sopskåpet. Vid utrensningen blev det att lämpa av ett lass till kylkällaren. Den kunde ha blivit en fortsättning på städandet men har man sommarlov så har man. Det blev läsning i balkongsoffan istället. Men många utrymmen återstår. Och när man har varvat igenom allt är det att börja från början.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar