torsdag 9 juli 2015

Böcker, böcker

Vi har för många böcker. Jag har för många böcker. Och i nuläget också för många olästa böcker trots att jag är på G med läsandet. Högen på mitt nattygsbord är farligt hög. Och igår kom två till. Och i bokhyllan finns många böcker. Så många att jag inte har koll. Sökte en speciell bok igår utan att hitta den. Minns inte riktigt hur den ser ut. Hittade däremot två andra. Det här tyder på att jag har för många böcker i bokhyllanockså. Eller att jag inte hanterar dem på rätt sätt. Så att jag har koll.
Men omkring oss tycks det finnas för många böcker. Antikvariaten tar inte emot. Bibbans bytesbord är mäktigt. Bokloppisarna på Fb översvämmas av böcker som folk vill sälja.
Det jag borde göra nu är (förutom att läsa mera) botanisera i min egen värdefulla bokhylla. För bland mina många böcker finns det massor med värdefullt som borde läsas på nytt. Men först - farligt höga högen ska läsas bort.
Och vad sökte jag då? Jo, Kulla-Gulla i övergångsåldern. Undrar om den är utlånad... Letandet fortsätter. 





1 kommentar:

  1. Hittade Kulla-Gullan och fick samtidigt en trevlig vandring i min bokhylla

    SvaraRadera