torsdag 12 mars 2015

SKiFi

Härom dagen blev Bloggsippan modern och köpte ett tekniskt underställ. De heter så de här moderna sportunderkläderna som ska leda  svett från huden till nästa klädlager. Fula, i otäck polyester och dessutom utsatta för min skepsis. Men till vrakpris på en av sportaffärerna.
Idag skulle de invigas. Hur varma är månne dylika tekniska? Bomullskalling och en tröja modell tunnare ovanpå för säkerhets skull. Och vindtät dräkt. riktigt lämpligt i det blåsiga soliga vädret.
Och ja - jag var precis lika svettvåt på kroppen som jag brukar vara med ylle och bomull närmast kroppen. Det gammaldags sättet.
Vad var det jag tänkte! Och säj inte att jag borde ha köpt ett annat märke/ett dyrare plagg. Tekniskt underställ är tekniskt underställ. Kanske det var medkläderna som var fel  - är nog beredd att testa på nytt. men dagens övning förstärkte fördomarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar