onsdag 18 mars 2015

Om vattenlöpning

Normalt brukar jag inte syssla med vattenlöpning i simhallen. Jag simmar, bastar och vattenjumpar. Punkt. Men idag var min favoritbana upptagen av skolbarn och jag testade den populära löpningen. Och blev bara övertygad om att om vattenlöpning tycker jag inte. För det första kan jag inte tekniken. Det känns inte alls ansträngande. Tror nog inte de andra heller kan. Tror att många använder bältet som "simring". Men så - istället för att enligt anvisningarna röra sej längs kanten gyttrar folk ihop sej och (i bästa fall) rör sej framåt och blockerar halva området. Och masar sej fram. Man har kommit för att umgås. Gott så men jag vill kunna röra mej. Och i gyttret fick jag en vision av ett storkok för kannibaler. Urk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar