fredag 20 mars 2015

Brännmärkt

Jag har många outplånliga brännmärken från tiden då B var sjuk. Och de här brännmärkena har datumstämpel och de aktiveras på något sätt när datumet är aktuellt. Jag undrar om inte brännmärket som nu är aktuellt är det djupaste. Den tid då de akuta sakerna var lagda åt sidan pga dåliga värden och dåligt allmäntillstånd. Och allt fokuserades på en läkarträff efter påsken. Den tid då jag surfade - så långt jag vågade. Någonstans tog min självbevarelsedrift över. Men jag läste tillräckligt för att känna gastkramningen. Och de vardagliga saker som B berättade passade in - typ han frös och han hade klåda. Förutom att han var svag och trött. Plus dåliga levervärden. Och de kusligheter jag läste bar jag för mej själv - jag ville inte lägga sten på hans börda och mina bekanta trodde ju jag såg spöken. Och oj vad jag hoppades på det själv. Men då läkarträffen kom visade det sig att jag haft rätt - med råge.
Och nu - den aktuella tiden - är brännmärket illande rött.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar