tisdag 10 mars 2015

Ringaren

Normalt brukar jag pina telefonförsäljare (eftersom jag anser att de begår hemfridsbrott). Jag frågar och frågar tills jag hör vad de representerar (nästan alltid näst intill omöjligt att höra när de presenterar sig) och när jag uppfattar upplyser jag dem om att jag inte är intresserad och stänger telefonen.
Ikväll kände jag mej välvilligt inställd mot den DNA-gosse som ringde. Svarade snällt på hans frågor om vad jag betalar för mitt mobilabonnemang och huruvida jag är nöjd. Ja det är jag med konkurrentens superbilliga paket. Och vidare diskuterade vi mitt hemmabredband. Också där nöjd med en annan konkurrent. Och inte fick han sälja nån platta åt mej för en sådan har jag redan.
Han sammanfattade samtalet med att jag tycks vara nöjd med den teknik jag har. Ja det är jag och kontaktar själv den dag jag inte är nöjd mera.
Konstigt att man fortsätter med telefonförsäljning. Eller kanske är det så att det finns människor som fungerar helt annorlunda än jag själv som kan själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar