söndag 10 augusti 2014

I min lilla, lilla...

Kände det så starkt igår då jag plockade svarta vinbär på torpet. Här är jag i min lilla värld. Nere i min dal. Runt omkring mej surrade det av människor på väg på loppisrace. Och på cykelbanan kryllade det av folk som gick Vasa marsch. Och tranorna skrek högt över mitt huvud. Ingen märkte mej - ja eventuellt tranorna då. Jag stod där i min doft av vinbärsbuskar. Plats för många tankar. Plats för tillfredsställelse över den lilla skörden. Jag behöver inte så mycket. Undrar hur jag någonsin kan tänka tanken att göra mej av med torpet. Det är ju min lilla, lilla och ack så viktiga värld.
For nöjd hem med min skatt - en massa fina saker som trädgården bjöd. Och följande arbetspass vidtog - att ta hand om de plockade bären. Och också det gav tillfredsställelse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar