torsdag 14 augusti 2014

Handarbetsdags

Jag har alltid tyckt om att handarbeta. Men den biten av mitt liv föll (också) bort då när allt blev annorlunda. Jag har bara inte känt någon glädje i att ta fram ett handarbete. Men nu - nu har en vän sparkat igång mej. Hon hade en del halvfärdiga projekt och frågade om jag ville ta mej an dem. Jeps, det ville jag och det har varit så kul! Det senaste jag har hållit på med var kul men inte min grej, nej. Men nu är det klart.




Ett elände för mina ögon att följa det svartvita mönstret där de olika färgerna hade olika symboler. På flera ställen blev det nog egenhändig kompostion. Men man ser ju vad det föreställer. Ram på och projektet är klart. Och jag tackar för att jag fick en handarbetskick. Har mycket på lut.
Har på ett sätt också fått en orgelspelkick i och med att jag fick en massa orgelspelböcker att gå igenom. Mycket bra - spelandet är också en bit som har fattats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar