torsdag 28 augusti 2014

Det ringde

Min telefon ringde. På riktigt med prr-ljud. Det är ovanligt. I andra ändan en dam som talade som en kulspruta. På finska. Uppfattade ingenting. Och jag förstår finska och jag är inte lomhörd. Min vana trogen vill jag veta vad folk ringer om innan jag visar mitt ointresse (förstod att det var en som ville sälja nåt) så jag sa åt henne att jag inte uppfattar och bad henne tala långsammare. Kanske blev det litet bättre men hörde inte vilket företag det handlade om. Tror att det var först på tredje gången jag lyckades uppfatta Saunalahti. Litet intresserad eftersom det är min teleoperatör. Nåja - hon ville få en bättre anslutning åt mej. Bad genast om prisuppgifter men nej, jag skulle manglas genom informationskvarnen först. Pust. Allt hon sa visste jag och också vilket erbjudande hon skulle komma med och när det kom fick jag en syl i vädret och fick samtalet avslutat. Jag är ju supernöjd med det jag har.
Men varför, varför ha en dam som prepplar på så det är obegripligt. Tänk hur många gamlingar - svenska - som ska drabbas av den här Duracellharen och inte förstå ett skvatt. Och varför inte låta mej veta det jag vill veta när man inser att jag förstår vad det är frågan om. Och jag ställer en fråga. Pust.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar