måndag 11 augusti 2014

Bilbesiktning

Häftigt vad det kan bli intressant mitt i ett sånt vardagsbestyr som att beställa tid för besiktning. Måste först reda ut vilken besiktning jag ska ha. Sen hem för att boka. Betala via nätbanken. Skrev i misstag fel inloggning första gången och fick beskedet "sivu on vanhentunut" - lyckades alltså inte och skulle beställa på nytt. (Blev stressad när banken strulade för jag fick ju beskedet att mitt gamla körkort inte duger som verifiering av min identitet om nåt strular med nätbanken). Såg nog en ruta i rutan på besiktningens hemsida men struntade i det för nu gick det inte att få tiden på nytt. "Varattu". Hittade ingen annan tid. Kollade in rutan och vem hittar jag där? Jo Asiakaspalvelija Ville som på nåt konstigt sätt hade sett mitt virrande. Han frågade om jag ville ha hjälp. Vi hade en meningsfull chatt - på svenska - Ville och jag. Småningom blev tiden ledig på nytt utan att nån av oss gjorde nånting. Allt gick väl denna gång - också på nätbanken - och jag som blev imponerad av den mäktiga servicen lovade att skriva ett blogginlägg om det hela. Och det här var nu en K1-station. Vi ska hoppas de godkänner min bil också. Nästa vecka.
Hihi - var just inne på nytt på sidan för att hitta en bild och vem hittar jag där - jo Ville. Han väntar inte på att man ska klanta sej - han sitter där och ugglar hela tiden - beredd till chatt! Hi.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar