onsdag 30 juli 2014

Shoppa loss

Jag älskar att shoppa med ögonen, njuter av att se vackra saker. Men jag tycker själv att jag är ganska återhållsam när det gäller att köpa saker. Undantag - om jag hittar på loppis.
Men i lördags slog jag rekord. Efter en halvtimme hade jag köpt både en vit skjorta och ett par sandaler. Och det var så trevligt! För det var i "riktiga" butiker med biträden som kommunicerade med mej och sen tog betalt. En kontakt från början till slut. Det är på nåt sätt nåt magiskt över stunden när man säjer ja. Med ett biträde som gläds över ens fynd (hehe) och man själv som har nåt nytt att gilla. Dessutom var båda reafynd. När jag kom hem började jag tänka på andra vita skjortor jag har. Hur många månne? Rotade och kompletterade idag samlingen med en som bodde i Sundom. Det visade sej att jag har 16 långärmade vita/naturvita skjortor! Mig till heders månämnas att jag kände igen alla. Och de har olika funktion. Visserligen är många till vardags lagrade - men kan vara bra att ha. Och många har köpts på loppis. Och många är arvegods. Och alla är fina på sitt sätt. Skulle jag göra mej av med nån vet jag att jag följande vecka skulle sakna den. Så det gör jag inte! Men man kan få låna.


Mina vitskjortor upphängda i lysrörssken i badrummet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar