fredag 18 juli 2014

Expeditionsavgift

Köpte en burk D-vitaminer härom kvällen. På ett apotek jag inte brukar anlita. Har recept på D-vitaminer sedan jag fick osteoporosdiagnosen men vet att jag inte får nån Fpa-rabatt på den sortens medicin. Men kollade för säkerhets skull med kassan. Svar - om jag tar ut vitaminerna via recept blir de dyrare eftersom apoteket lägger på en expeditionsavgift på 2 e. Har ni hört?? Det hade jag ingen aning om. Undrar om det kan variera apoteken emellan. Undrar också om denna avgift läggs på varje medicin jag tar ut eller om det är per inköpsgång. Aldrig sett nån sådan avgift på mina kvitton. Och ja, jag tog inte ut mina vitaminer via receptet. Ja och så kan man ju undra varför läkare skriver ut recept på sådant som man kan köpa direkt - alltså sådant som man inte får Fpa-ersättning för.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar