lördag 5 oktober 2013

På stan

Älskar mitt offentliga vardagsrum. Speciellt på lördagar. Och speciellt efter en sommar när lördagarna har tillbringats på torpet. Glad i hågen styr jag alltså stegen mot stan och Rewell center. Där serveras kaffe med dopp. Det visar sej att är den internationella lärardagen och Oaj 40 år som firas. Det hade ine riktigt landat i min hjärna. Bekanta, uppträdanden och god förplägnad - inte illa.
Inte heller illa att jag faktiskt hittade två klädespersedlar - förutom de böcker jag köpte till skolan. Tre plastkassar hade jag alltså i handen när jag via Saluhallen styrde stegen hem. Började genast prova nya tröjan med olika kombinationer. Och plötsligt - var är den tredje kassen? Tack och lov den billigaste. Ringde hallen. Nej. Klädde på mej och gick ut. Och på brandgatan bakom hallen, i en lövhög, låg min lilla plastpåse med en behå. Löv också inne i påsen. Tre kassar var alltså exakt en för mycket att hålla reda på för shoppingovana jag. Slutet gott, allting gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar