måndag 21 oktober 2013

Handarbetets död?

Varför handarbetar jag inte mera? Är det för att datorn tar så mycket av min lediga tid? Eller är det avsamma orsak som jag inte fixar med dockskåpen eller spelar på orgeln. Min oföretagsamhet. Jag tror på det senare. Den oföretagsamhet som är nästan obegriplig. Jag som har haft aktiviteter på gång mest hela tiden. Jag har emellertid varit barmhärtig med mej själv och tänkt att det kommer när tiden är mogen. Man vet inte vad som händer om man tvingar sej till något som inte känns gott. Men jag måste nog erkänna att det där med att jag inte handarbetar är något som retar mej litet. Dels är det så bra terapi både att handarbeta och att se resultatet av verksamheten. Och dels skriker mina fina mönstervantar efter att få tumme två klar.
Men som sagt - barmhärtighet har rått.
Nu försöker jag dock litet med lämpor få igång det. Fick tak i ett stickat sjok som ska rivas upp -Och det brukar sätta igång mej. Riva upp och sticka nytt - det kan jag ju bara inte motstå. Vi får se. Upprivningen är i full gång. Och det dammar säkert bra - garnet är lurvigt. Sen ska det bli muddar av olika slag och så hoppas jag att det ska fortsätta med andra handarbeten av bara farten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar