onsdag 16 oktober 2013

Lätt som en plätt

har det blivit att byta däck sedan jag blev bekväm och började anlita däckhotell. Det fanns egentligen ingen annan lösning när jag inte längre hade B:s garage som uppbevaring. Ett stort framsteg från när jag stod på gyttjiga gård och bytte på familjens tunga Taunus med bilens egen domkraft och skruvnyckel! Minns att jag tom en gång hade sönder nåndera. Sen blev det bekvämare när B kom in i bilden med sitt garage. Men smutsigt och tungt var det och på alla sätt oläckert. Det tyckte inte B - han njöt av bilvården och gjorde bytandet till ett event. Men så småningom blev vi bekväma och började skurra däcken över gatan till däckbyteriet som sedermera flyttade en bit utanför stan. Smutsiga tunga däck in i bilen (i påsar) och ut till däckbyte nånstans - nä inte det heller...
Nu är det rent av lustfyllt! Beställer tid, kör ut och sen gör jag inget annat än umgås med kararna. Och mina fd elever som jobbar på mitt däckhotell. Toppen! Jag har både råd och lust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar