onsdag 16 oktober 2013

Lärarbonus

Bodil Jönsson skrev nånstans att Internet gör att pensioneringen inte känns så jobbig. Det finns kvar när så mycket annat försvinner. Tror att jag kommer att hålla med men jag tror att också en annan sak kommer att förgylla mitt eventuella pensionärsliv. Och den förgyller mitt liv redan nu. Att träffa fd elever ute i livet. Att se att det går dem väl - att med studiehandledarens rätt få fråga var de befinner sej i studierna och hur det går - och få rediga svar. Att få njuta med dem när de har hittat sin plats. Ofta är rollerna ombytta. Det är det som är experterna - de som jobbar och tar hand om mej på ett eller annat sätt. Idag hade jag tex två av dem på däckbyteriet. Vilken lycka att få mötas människa mot människa. Ibland minns jag inte vad de heter men huvudsaken är väl att jag vet vem de är...Och de är många och tar inte slut i första taget. Definitivt en lärarbonus!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar