onsdag 5 december 2012

Kall hemfärd

Hade elevvårdkonferens igår efter skoltid så det var ganska sent när jag körde hem. Och kallt. Eller så var det bara så att jag var dåligt klädd. Ska passa på att ge en känga åt klädmodet som förespråkar slimmade ganska kort vinterjackor/-kappor när man istället skulle behöva nästan fotsida mantlar med plats för tjocka tröjor under.
Nå det var inte det värsta igår - det värsta var att mina handskar var så kalla. Fingrarna var helt stela redan när jag lassade av mjölkförpackningar vid insamlingspunkten. Och när jag kom hem så visste jag att motorvärmaren skulle i just då - och timern skulle ändras. Trixig sak den där vår timer och svårt att se vad man ställer in. Leta efter brillor alltså. Rota bland allt i handväskan. Lampa - nä det fixade sej utan. Få sladd på plats. Fingrarna så stela att de värkte. Och dessutom var jag i toanöd - fick nästa stå med bena i kors.
Kom mej äntligen in och fingrarna värkte en lång stund. För dumt huvud får kroppen lida. Och inga nya handskar till idag - får ta ullvantar på. Julklappstips?

1 kommentar:

  1. Och sen är det ännu en annan grej - förutom att man inte alltid vet vad klockan är - sladden är aningen kort - har man otur får man flytta bilen (kall) innan man kopplar

    SvaraRadera