fredag 28 september 2012

Shoppa loss

Riktigt typiskt mej! Igår sprang jag hela dagen runt i Karleby med väninnan. Hon hittade saker och köpte - inte jag. Provade en vacker kofta som var alltför dyr,. provade en massa skor men min Hallux valgus var problem överallt där det skulle ha varit en sko som passade. Så kommer jag hem, går ut på fredagshandel och går in i en klädbutik - och vips hittar jag en trevlig kjolklänning som jag köpte.
Är det nu så att jag är så trög att jag inte kan bestämma mej i vimlet men sen lagras intrycken och så vet jag när jag kommer hem.
Och det är inte första gången det händer. Sådär brukar det gå när jag är i H:fors också. Men jag är aldrig lessen när jag kommer hem tomhänt. Ofta finns dessutom det jag söker redan i garderoben. Så var det också med skorna nu. Ett par ankelvärmare och de gamla skorna ser ut som de häftigaste Naturalista! Uppfinningsrikedom heter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar