måndag 3 september 2012

Ge mej ungdomen åter...

Man brukar säja att äldre personer "går i barndomen". Där tror jag väl inte att jag är men på något sätt är jag mera i min ungdomstid nu än när B levde. Vet inte om det finns ett samband eller om det har att göra med den stigande åldern. Men det är på nåt sätt fräscht och trevligt att komma ner i ungdomsåren i tankarna. Söker mej till vänner från förr och vi planerar att göra saker som vi gjorde förr. Tex väninnan och jag som planerar en nostalgitripp till Umeå. Kläder från förr vill jag ha. Landstigningsrock och jeans. Gummistövlar. Min trygghet i att söka rötterna härom dagen är nog också ett led i det.
Kanske det nog på något sätt ändå har att göra med att B inte finns mera. Vad gjorde jag före hans tid? vad kan jag plocka upp som var fint då? Och det tycks finnas en hel del!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar