tisdag 11 september 2012

Den passar dej!

Den bästa komplimang nån kan ge mej när det gäller kläder eller utseende är inte - vilken snygg kjol du har eller vilken fin frisyr. Utan - den där kjolen är precis du, din still, passar dej perfekt eller annat därmed jämförbart. Och jag vill ge komplimangen tillbaka till givaren - det är en människa som ser utanför sej själv, en som ser på mej och ger sin komplimang därefter. Det finns många sådana fina komplimanggivare. Tex min frissa. Vi diskuterade Gudrun Sjödén och hon kom med nån positiv kommentar. Jag undrade om hon också hade Gudrun-kläder (hon är väldans ung) men hon sa att nej men hon kan förstå hur bra de passar min stil. Det var väl fint!Och väninnan som sa att min väska bara är så min. Sen kan det ju vara så fint också att den som ger komplimangen både tycker att den passar mej och har samma stil och smak själv. Toppen. Jag hör till dem som blir glad och stolt om nån kommer till en fest med samma dress som jag - wow, vi har lika bra smak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar