onsdag 19 september 2012

Fantastiska Facebook!

Alla som läser min blogg och känner mej vet att jag är stor vän av Facebook. Det har varit min grej ända sedan starten. Connecting people. Och Fb har gett mej oerhört mycket privat. Men också i jobbet. Igår var en kväll när jag var helt uppslukad av det som hände på min jobbprofil. Jag skrev runt till fjolårsabiturienter för att få dem att berätta vad de gör nu. Många ha redan skrivit in på Fb-sidan jag gjorde för dem ifjol. Men de som inte hade skrivit fick ett personligt meddelande. Och de som var on-line fick det i chatten. Och oj, vad det kom svar! Plingade stup i kvarten. Hann knappt hålla i alla trådar. Och vad det var trevliga saker de berättade! Trivs med sin studieplats, sitt liv. Har en studieplats och om inte så en plan och en sysselsättning. Saknade oss. På väg för att besöka skolan. Det var såå mysigt - och frågan är om det var jobb eller privat... Jag är så rik som har fd studerande både som friends och vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar