tisdag 1 mars 2011

Deltidspensionärsrabatt


Tisdagen den 1 mars 2011

Kafé i centrum av Jakobstad igår. Ville ha en bit salt och en kopp kaffe när jag kom fram till Jeppis igår. Såg på dörren att pensionärer och studerande får 10% rabatt och tänkte inte mera på det. När jag kom till kassan fick jag frågan om jag är pensionär. Skämtade och sa att nej bara deltidsdito. Med den påföljd att jag fick 5% rabatt! Litet roligt och smågulligt och hon i kassan förklarade också att nog har ju en deltidare också mindre inkomster... Men det intressanta var ju hur det kändes att bli tillfrågad. Lite konstigt måste jag nog säja. Men mest tänkte jag på hur det känns för en kassatjej som frågar fel så att säja... Men kanske de är så vana. Och vi är ju många som är fem före mensom kanske i den unga kassafrökens ögon ser ut som många timmar efter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar