måndag 14 mars 2011

Historik





Jag hoppas att jag idag lade sista handen vid mitt bidrag till historiken-matriken Vasa Svenska samskola/Korsholms gymnasium. Ett arbete som har pågått åtminstone i bakgrunden ända sedan jag var alterneringsledig. Dels har jag haft min egen kria att "Korsholms gymnasium och vad sedan" att jobba med och dels har jag hållit i matrikeltrådarna. Inte ensam men det har nog ibland varit ansträngande. Jag tror att min natur är sån att jag inte borde syssla med sånt. Jag tar ansvar så förfärligt och funderar så mycket och kollar och dubbelkollar. Hela förmiddagen satt jag och kollade fel i min egen kria och nu bör allt ha gått till tryckeriet. Känns faktiskt konstigt. Ett fel kommer att  komma ut i 2000 ex! Det skulle gälla att förtränga det hela nu och försöka njuta av att det inte ligger på. Borde firas! För jag måste nog erkänna att jag är hjärtligt trött på historik-matrikeln...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar