onsdag 16 mars 2011

Städa, städa varje freda....

... det är nåt jag har försökt undvika den senaste tiden. Jag vill freda fredagen, åtminstone de gånger jag jobbar. Det betyder att jag har brukat städa torsdag kväll. Av någon anledning har torsdagen på senaste tid varit bokad med möten och det har lett till att jag har slarvstädat med sopborste och dammvippa "för att städa grundligare sen på måndag då jag är ledig". Tyvärr har jag ibland på måndag lyckat tala bort det beslutet och slarvstädning har varit den enda städningen. Så kan vi inte ha det! Idag ryckte jag upp mej och städade onsdag morgon och oj, vad det känns bra. Tallsåpsdoft och dammfritt på golven!  Det är alldeles tydligt att här som i alla andra sammanhang är det viktigt att ha rutiner och hålla fast vid dem. Städa, städa varje vecka och lägga in städningen nån dag som passar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar