söndag 27 mars 2011

Teknikkonsument


Måste nog erkänna att jag är litet teknikgalen. Främst när det gäller datateknik. Kan sitta i timmar för att klura ut nåt. Har lust på datorer stup i kvarten. Utgår ifrån att det SKA gå och att allt som jag behöver ska fås fram på Internet. Gratis. Betyder att Spotify (och andra därmed jämförbara) ger mej musiken - naturligtvis diskret kopplat till stora gamla stereoanläggningen med högtalarna gömda. För trots att jag älska teknik så får den inte synas mer än nödvändigt. Betyder att ända sen jag fick ner Voddler med filmer - eller egentligen sen jag tog ut filmer från digiboxens hårddisk - har jag haft ett behov av en snygg TV-koppling. Har läst och studerat och diskuterat men kommit fram till att det är för trixigt med en rund-TV. Så igår gjorde jag slag i saken och köpte en platt - efter att ha sålt min runda via Facebook. Känns nog litet omoraliskt att köpa en ny när en gammal fungerar men jag tröstar mej med att nån hade nytta av gamlingen och att den nya ger en helt ny dimension. När jag väl lyckades få den att fungera som jag ville. Och det var många krokar i långdansen innan jag var där. Men nu, nu ser jag Voddler och annat i 32 tum, rimlig kvalitet, tillsvidare med ljud bara i hörlurar. Ännu besviken på avsaknaden av manual... Och något chockad hur lätt det är att köpa nytt - bara fram med kortet och vips är du ägare till en ny pryl... Man får nog allt tänka sej för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar