måndag 7 mars 2011

Vattenlöpning




Undrar om det finns något så underbart ursprungligt som vattenlöpning. Låt vara att det är helt onaturligt - ett flytbälte om midjan och en balja med vatten renat på konstgjort sätt i ett energikrävande hus. Men ursprunglig är känslan - kanske en återgång till fostertillståndet i livmodern - ett skvalpande i fostervatten. Nå hur som helst så är det så skönt och välgörande att jag skulle hoppas att alla skulle få möjlighet till denna terapiform. Alla åldringar borde få sänka sej ner i det välgörande vattnet och flyta omkring. Röra sej eller låta bli. Bara vaggas runt i det varma. Och jag lovar, om jag nångång blir oregerlig, dement eller annars oförmögen att uttrycka vad jag vill - sänk ner mej i en bassäng med ett vattenlöpningsbälte om midjan - och jag lovar - ni gör mej gott!

1 kommentar:

  1. Undrar om du skulle våga/vilja i mera naturlig miljö, d.v.s. havet.

    Bosse

    SvaraRadera