tisdag 22 mars 2011

Bloggvänner

Det verkar som om var och varannan skulle blogga idag. Tom så att B nämnde möjligheten att han skulle börja. Jag har ett antal bloggare som jag följer - av olika orsaker. Några för att de har varit mina elever och för att jag tycker det är intressant att följa dem i deras liv. Några för mej helt främmande människor som bloggar på teman jag tycker är intressanta - eko, dockskåp, loppis, odling. Och så en som skiljer sej från mängden - en barndomsvän som bloggar om sitt liv med sjukdomen ALS. Det är en så stark blogg och en så stark kvinna. Som dessutom uttrycker sej så att varje blogganteckning nästan direkt kunde publiceras som ett kapitel i en bok. Hon har det så jobbigt, hon kämpar för att få det praktiska att fungera - och ändå orkar hon skriva, orkar svara på alla kommentarer hon får, orkar uppmuntra oss som läser. Det är nästan så att när hon inte har skrivit på några dagar blir man orolig...
Konstigt hur man via bloggar lever med i andra människors liv. Och så som jag ser det är det inte dåligt. Omedelbar respons, närhet - när det är som bäst.

1 kommentar:

  1. Det är nog viktigt att via andra människors upplevelser få proportioner på sitt eget liv!

    SvaraRadera