söndag 13 oktober 2013

Sången ädla

känslor föder. Vi fick läsa idag att körsång är bra för hjärtat. Kommer ett inslag i närbild ikväll. Jag känner inte hur mitt hjärta reagerar men jag vet att det gör mej gott att sjunga i kör. Och stämbanden hålls i trim. Viktigt när man är lärare. Kom att tänka på hur stor bit av mitt liv kören har varit under mitt jobbiga år. Vi hade två tv- inspelningar på hösten och i våras Vivaldis Gloria. Med allt vad det betydde i form av övningar, väntan, underliga tider och nya situationer. Ja, och sedan firade vi körens 90-årsjubileum. Och hur jag upplevde käörlivet trevligt. Den sociala biten och det att ha ett gemensamt mål. Och - det att få sjunga!
Också det lilla är viktigt. Att öva på onsdagarna - öva för en mindre sak - en högmässa tex. Sjunga med nån annan kör eller ensam. Tex idag ska vår kör tillsammans med Sundomkören sjunga i högmässa kl 13. Känns bra fast det brukar bli bråttom med söndagssysslorna. Är på god väg - idag blir det ingen stress. Och vem vet - kanske går jag ännu på konsert ikväll. Mera musik och körsång åt folket!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar