tisdag 12 december 2017

Julkort

Jag fick ett julkort idag. Ett riktigt papperskort med posten. Det värmde så.
Kom att tänka på mej själv och julkorten. Har aldrig sänt många. Troligen påverkad av min barnsdoms julkortshögar i familjen. Tyckte på nåt sätt att de var så opersonliga. Minns också att jag hade en del intressanta kriterier för vem jag skulle skicka kort åt.
Sen kom Internet och det blev att skicka ännu färre kort. redan före Facebooks tid blev det så att jag skickade julbrev eller kortare julhälsningar till folk. Använde e-posten. Personligt åt alla jag skickade till - inte till alla i adressboken tex.
Är nog inne litet på samma linje ännu. Väldigt få papperskort. Faktiskt skickat åt den jag fick kort av idag. Många e-posthälsningar men också via Fb. Så vackert att lägga in en bild och en text i chatten. Och ibland blir det ju också en dialog på kuppen. Nån julhälsning som uppdatering - både i egen profil och i grupper jag administrerar.
Och jag tycker att det blir nog lika personligt som papperskort. De långa breven där jag uppdaterar, de vackra bildera direkt till folk. Jag vet att en del tycker att det ska vara papper. Och jag märkte ju själv idag att jag tyckte så mycket om att få det första kortet idag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar