fredag 10 mars 2017

Don efter person

Jag har en matapp från K-affären. I telefonen. Där blir jag erbjuden Egna förmåner (Omat edut) som kan fås i den butik där jag har beställt mitt förmånskort (tror jag). Åtminstone vet jag att mina förmåner får jag på Citymarket i centrum. Och det fungerar faktiskt. Trots att det inte syns i prisangivelsen räknas rabatten bort när jag betalar.
Tyvärr är det väl så att jag får rabatt på sånt som jag ofta köper. Tex. naturell joghurt, romkräm (Pirkkakaviar), Becel för att nämna några exempel. Vanliga trista vardagsprodukter. Dessutom misstänker jag att man håller koll på min inköpstakt. Joghurten kommer ofta när joghurten håller på att ta slut. Storebror ser mej.
Inget fel med det där - det är ju bra saker. God rabatt på den dyra Becel Pro Aktiv-förpackningen brukar det dessutom vara.
Men på nåt sätt skulle jag vilja att de skulle locka med nåt mera spännande - sånt där som jag inte "håxar på" själv. Soltorkade tomater, inlagda oliver, specialmjöl, nötter t.ex. För att få mej att variera litet och för att få mej att tänka i nya banor.
Men det är väl som med allt annat i livet - som man sår får man skörda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar