onsdag 8 mars 2017

Ännu med

Jag går med stor iver in för mina förtroendeuppdrag i församlingen.
Jag läser ivrigt anvisningarna inför mitt uppdrag i valnämnden inför kommunalvalet.
jag tycker det är mysigt att sitta och utföra uppgifter vid datorn (önskar jag kunde säja "i mitt kontor" men det blir nog "i soffan"). Jobbliknande uppgifter, administrativa uppgifter.
Jag tycker om att lära mej nytt på föreläsningar - att hänga med vad som händer i samhället, både i min näromgivning och i landet och världen.
Det har förstås att göra med att allt det här har jag tid med nu när jag är pensionär.
Men jag tror det finns en annan aspekt i det också. Det känns gott att fortfarande vara med. Att till en del få vara med om att fatta beslut. Att få komma med åsikter i diskussioner. Att känna att man är en del av något större.
Precis som då man jobbade fast arenan är en annan nu. Och takten långsammare. Och vad är bättre än det. Vi som är i den tredje åldern har mycket ork kvar om vi får vara friska.
Vi har dessutom tid att motionera för att hålla oss kvar i tredje åldern så länge som möjligt. Motionen är en del av jobbet.
Precis som under jobbtiden blir veckosluten viktiga när man har ett digert program. Och jag tillåter mej ju dessutom att freda fredagen. God balans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar