onsdag 6 april 2016

Minimera

Jag beundrar damen som gjort så här. Bytt sina 75 kvadrat till 29. Och gjort sej av med saker.
Ganska mycket saker i verkligheten. Jag gillar fast jag vet att jag aldrig skulle kunna vara så radikal. Speciellt gillar jag när hon säjer "
Jag har inte särskilt många böcker kvar, i gengäld älskar jag varenda en." Tänk att ha så få böcker att man skulle ha stenkoll på dem.
Jag hör ju själv till de stora samlarna. När nån ska slänga en pryl tar jag gärna emot den. Den kan ju behövas, jag kanske hittar nån som behöver den... Oftast hittar jag inte någon som behöver den utan den blir hos mej. Och den lagras - antingen i stan eller (tyvärr) på torpet. Och fyller upp.
Inser att det måste saneras i gömmorna. I verkligheten är jag litet stolt. Gick lös på kylkällaren där jag mest förvarar blomkrukor och glasburkar. Lyckades via Roskalava på Fb få ut en stor mängd blomkrukor i lera och igår kastade jag (i glas-/metallinsamlingen) en mängd glasburkar. Tyvärr märks det inte just. Ja och så fick en famn strumpor stryka på foten (så att säja). En bra dag.
Sorteringen och återvinningen ska hjälpa mej. Lump blir återanvänt och snart, snart kommer plasten att kunna lämnas till återvinning. Stor plastsamling i bastun redan. 
Känner att jag är på G. Kliar i fingrarna att ta itu med städskrubben/skoskrubben. Och källarskubben där det finns en hel del som kan gå till Roskalava eller Bytesloppis (valuta - kaffepaket). 
Och bokhyllan - tänk om jag skulle närma mej idealet åtminstone litet grann - jag älskar eller åtminstone har koll på mina böcker.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar