onsdag 27 april 2016

Du ska inte tro...

...det blir sommarlov fast kurser och frivilligarbete tar slut. Nej då. Promenadguiderna är klara - och följs nu av presskonferenser. Datagruppen har avslutats för terminen. Nån slags fortsättning ska planeras. Trodde att körsäsongen avslutades i och med konserten. Men icke. Omstart idag - övning för ännu en ökenmässa. Lägger man till alla bolagsstämmor och extra stämmor så betyder det att det finns program mest varje dag - fast jag trodde det skulle vara tomt. En del helt egna bokningar tillkommer ju också.
Och över alltihopa svävar torpjobbet som det inte tycks bli något av. Iofs har inte vädret riktigt varit på torpjobbarens sida men också framtiden är helbokad.
Och varför struntar jag inte i det som är frivilligt? Ja, säj det! Det är väl nog två orsaker till det. Dels är det intressant och dels känner jag ett ansvar för det jag har börjat med.
Så ursäkta mej, mina vänner, om jag säjer nej när ni försöker boka nåt med mej den närmaste tiden. Nu vill jag ha sommarlov.
Men en sak slutar - imorron sista stavisgången. Det bestämmer jag alldeles själv över.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar