fredag 11 mars 2016

Den här dagen

Så heter en "ingång" på Facebook. Där får jag läsa vad jag har uppdaterat för 1,2,3 osv år sedan. Jätteintressant. Jag har ju a) varit med många år och b) uppdaterat flitigt.
Men - det har varit och kommer att bli med en viss bävan jag öppnar inläggen från 2012 - det år B var sjuk och dog. Jag vet att jag inte under sjukdomstiden skrev nånting över huvud taget i klartext. Vilket ju inte betyder att jag inte exakt skulle minnas vad det handlade om.
Idag för fyra år sedan skrev jag - tuff vecka väntar. Och jag vet precis varför. Och de tröstande styrkekommentarerna visar att mina vänner också visste. Det skrevs ju e-post och chattades till höger och vänster.
På något sätt tror jag det är bra att läsa - dag för dag - fast det kommer att riva upp minnen. Det kommer också att vara gott att läsa kommentarer. Och det kommer att kännas viktigt att kunna gå ut i den dag som nu är - trots det jag läst på morgonen.
Och jag kan ju inte tro att jag skulle klara av att inte läsa - tex att dölja 2012. De tuffa dagarna och de tuffa uppdateringarna är en del av mej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar