fredag 5 juni 2015

Maskroskuren

Är på reningskur. Fick tips av väninnan på jobbet. Jag kommer att rena min lever, förbättra matsmältningen och bli pigg. Många artiklar vittnar om maskrosens förträfflighet. Här ett exempel.
Det finns flera sorter av maskros och de är mer eller mindre beska i smaken. Det är de rundflikiga som gäller. Och det verkar som om de inte är de dominerande. Kändes litet lustigt att tassa runt på tomten och leta maskrosblad... Och verkligen leta - efter klippning och trimning. Men nu har jag ett antal i kylskåpet. För kuren går ut på att man börjar med ett blad och trappar upp dag för dag till nio och sedan tillbaka ner till ett. Det är den konstigaste grejen - verkar litet huuhaa. Men ok - hur skulle jag annars göra. Är nu uppe i fyra blad. Smakar helt ok på smörgås med annat pålägg.
Och när det gäller mina känslor för maskrosorna i gräsmattan så kan jag ju tänka så här också - If you can´t beat them - eat  Themsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar