torsdag 9 oktober 2014

Valreklamdags

Kandidatnumren publicerades idag. Jag fick nummer 27. Jag hoppas verkligen att jag kommer in. Jag tror på att demokratin ska fungera i kyrkan. Och jag upplever att jag har många idéer som jag tror jag kan komma fram med genom att just sitta i rådet. Och rådets praktiska uppgifter är också sådant jag vill vara med om att jobba med.
Undrar vem som ska rösta på mej? Utom jag själv förstås. Jag är inte särskilt känd i kyrkliga kretsar. Jag sjunger i kören, ok. Har förstås en stor bekantskapskrets. Både sådana som är aktiva och som är mindre aktiva i församlingen. Ut och rösta - båda kategorierna. Och röstar ni på mej röstar ni på en kandidat som med stort allvar och stor iver kommer att gå in för uppgiften som rådsmedlem. Jag tror jag kommer att kunna föra fram era önskemål. Har på känn att jag kommer att figurera under "Övriga ärenden" ganska ofta. Kommer dessutom att bli hel pensionär snart och det borde ju betyda tid för uppgiften.
Och - om ni inte vill rösta på mej - rösta för allt i världen på nån annan då! Rösta med andra ord. Säjer som en politiker nära mej - om man inte röstar ska man inte heller klaga senare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar