fredag 31 oktober 2014

Städdisciplin

Det var lättare att ha städdisciplin medan B fanns. Rutin varje fredag (eller torsdag). Ut med mattor, dammsugning och hela köret. Om det så behövdes eller inte. Inte för hans skull utan bara för att det kändes gott att göra det inför vårt gemensamma veckoslut. Nog städar jag nu också men det är mycket lättare att förklara att man kan slarvstäda då och då. och att papperskorgar får innehålla papper. Och att damm egentligen inte syns. Ingen ser ju ändå. Annan än jag själv. Och jag vill nog ha det prydligt. Tur det - annars skulle väl huset gro igen.
 Men jag måste säja att jag lyfter på hatten för sådan som bor ensamma och lyckas ha städdisciplin.
Nu är det fredag och städdag. Tror det blir en slarvstädning - jag har ju varit på resa. Och då blir det ju inte ostädat, eller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar