fredag 3 oktober 2014

I min lilla, lilla

värld av datorer. Jo, där mår jag bra. Och vad händer? Jo stordatorn visar svart skärm. Låter som om den skulle gå igång men är svart. Men ingen panik. Det finns ju flera. Och det behövs faktiskt flera för att ersätta den. Skriver just nu på min egen minilaptop som är så seg att jag normalt inte kan använda den. Men den som är min "main dator" nu just, min skoldator, har så slappt tangentbord att ett tryck på en bokstav kan resultera i 5 bokstäver av samma slag. Och följande tangenttryck kan leda till att ingenting händer. Och att korrigera det är verklig mödosamt. Har säkert satt den tredubbla tiden idag på det jag skulle ha gjort - jobbsaker, valsaker och privata saker.Och bilderna som bara fanns på stordatorns hårddisk. Tex min valbild. Norpade den från Facebook till slut. De bilder jag har tagit den senaste tiden finns i moln. Automatfunktion från telefonens kamera. Men en fördel med det här läget är att jag tvingas sätta mej in i Windows 8 för dator. Man lär ju sej som bekant först när man ska använda det på riktigt. Litet förundrad över hur telefonens Win 8 direkt föll mej i smaken men datorns är litet irriterande ännu. Tex hittar jag appar på ett helt annat sätt i telefonen än i datorn. Men jag har lärt mej massor. Och tur det för som det nu känns blir det aktuellt med en ny dator och den blir högst troligt en Win8-dator.
De andra vägarna att komma ut på nätet ät ju förstas telefonen där jag bäst fångar upp privatmailen - har ingen klient på skoldatorn. Och Androidplattan som förstås - som vanligt - behövs för Wordfeuden. Den jag får i Win 8 är helt kass.
Och ja - jag har allt på stordatorn säkerhetskopierat ska jag ännu tillägga för att avsluta detta nördiga blogginlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar