fredag 6 juni 2014

Uppställd

Uppställd för första gången. I ett val. I församlingsvalet. För att få sitta med i församlingsrådet. Jag har ett bra tag varit övertygad om att jag ska ställa upp i höstens val. Det finns så mycket i min kyrka jag är så stolt över. Saker som jag gärna vill att andra också ska se. Speciellt upplever jag att diakonin gör så mycket fint. Och lyckas fånga upp sådana som annars kanske inte skulle hitta det kyrkan kan bjuda. Kontakter över gränserna - samarbete med andra aktörer inom tredje sektorn, samarbete med staden. Där finns mycket redan men säkert en hel del som kan utvecklas. Ungdomsarbetet och det aktiva musiklivet. Gillar skarpt. Sedan vet jag av erfarenhet att kyrkan bjuder på en fin gemenskap. Det är lätt att komma i kontakt med människor inom kyrkan - både anställda och församlingsmedlemmar. Det är lätt att gå till en tillställning ensam - alltid finns det nån man kan ta kontakt med.
Dessutom vet jag att jag har en massa tankar om små ändringar inom olika områden. Har en känsla att jag kommer att synas under Övriga ärenden ganska ofta om jag blir invald.
Och invald- ja - det blir intressant att se hur det blir med det. Jag har ju inte varit kyrkaktiv så jag är inte så känd. Det är närmast via kören och mina vänner som jag kan vara känd. Men kan kanske vara ett alternativ också för sådana som inte har varit så kyrkaktiva. Blir spännande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar