torsdag 6 mars 2014

Öva, öva

Fick idag statistikuppgifter på jobbet. Och då igen märkte jag hur litet jag jobbar i Excel. Nog klarar jag av mycket - men att göra det snärtigt och utnyttja alla funktioner. Det är nog rostigt. Det är egentligen bara en gång per år som jag gör något i Excel - när jag gör statistikbollar till skolans broschyr. Jag borde ha mer uppgifter så jag skulle hålla mej varm. Detsamma gäller den databas jag skulle söka i idag - också den rör jag normalt bara när statistiken till broschyren ska fixas. Känns så fånigt när ett klick avgör om man får ut det man vill ha eller om resultatet blir noll. Och till saken hör att min normala dator var hos datordoktorn och jag satt och jobbade på minidatorn med helt opålitligt tangentbord. Men jag har fixat diagrammen - hemma i lugn och ro utan att bli störd. Det är ju så trevligt sen när man vet vad man gör. Mer statistikuppgifter åt mej, tack! Men statistik är inte att leka med...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar